Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:17:01+01:00
Dane:
ocen - 12
piątki - 5x 9 piątek
czwórki - 4y 3 czwórki

(5x+4y):12 = 4,75 / *12
x+y=12

5x + 4y = 57
y = 12-x

5x + 4(12-x) = 57
y = 12 - x

5x + 48 - 4x = 57
y = 12 - x

x = 57 - 48
y = 12 -x

x = 9
y = 3


Odp: Zuzanna ma na świadectwie 9 piątek i 3 czwórki.
2010-03-11T21:19:41+01:00
Zuzanna ma na świadectwie 12 ocen, same czwórki i piątki. Średnia ocen wynosi 4,75.
Ile piątek ma Zuzanna na świadectwie ??
X- to ilość 4
y-to ilość 5
I. x+y=12
II.(4*x+5*y):12=4,75
I. x=12-y
do II. (4(12-y)+5y):12=4,75
(48-4y+5y):12=4,75
(48+y):12=4,75
48:12+y:12=4,75
4+y:12=4,75
y:12=4,75-4
y:12=0,75 /*12
y=9
x=12-y=12-9=3
Odp. Czwórek dostał 3 i piątek 9.