Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów. :

Ogłaszam Grzybobranie!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny zapłacę talara, ale za każdy grzyb trujący odbiorę 3 talary.
Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących ?

ważne, daję naj za dobre odpowiedzi ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:20:03+01:00
X=liczba grzybów jadalnych
50 - x = iczba grzybów trujących

1x - 3(50 - x) = 18
4x = 168
x = 42 (jadalnych)
50 - x = 50 - 42 = 8 (trujących)

Spr. Za jadalne dostał 42 talary, ale za 8 trujaków hrabia zabrał 24, czyli zostało 18, ale dobre i to...

1 5 1
2010-03-11T21:20:10+01:00
1 talar =1 grzyb
50-18=32

Zebrał 32 grzyby trujące i 18 grzybów jadalnych.
1 1 1