Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T15:44:04+02:00
Początkowa waga - 80kg
Przytył 12,5%=0,125
Schudł 10%=0,1

80+0,125*80 = 80+10 = 90
90-0,1*90 = 90-9 = 81

Odp: Teraz waży 81kg.
2009-10-24T15:44:31+02:00
12,5%=0,125 80kg+0,125×80=80+10=90kg-10% z 90kg=90kg-0,1×90=90-9kg=81kg tyle wazy na koncu
2009-10-24T15:44:53+02:00
Pan Karol przed urlopem ważył 80 kg, w czasie urlopu przytył o 12,5%,ale po półroczu ciężkiej pracy schudł o 10%.Ile waży teraz?.

1. Najpierw ważył:
80kg.

2. Przytył 12,5%, tzn waży teraz 12,5% więcej, czyli jego waga jest równa 112,5 poprzedniej.
80kg -100%
x kg -112,5%
x=112,5% * 80kg/ 100% = 90kg -tyle ważył po przytyciu.

3. Później schudł 10%. Czyli schudł o 10 % poprzedniej wagi (90kg), więc waży 90% tej wagi.
90kg -100%
x kg -90%
x=90kg * 90%/100%=81kg - tyle waży teraz.