Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył, że ma już łącznie 189 znaczków angielskich, francuskich i hiszpańskich. Francuskich ma dwa razy więcej niż hiszpańskich, a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem. Ile ma znaczków każdego rodzaju?
Zapisać obliczenia ((RÓWNANIE))
Dam Naj

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:26:13+01:00
189-liczba wszystkich znaczkow
x-liczba znaczkow hiszpanskich
2x- liczba znaczkow francuzkich
(2x+X)-39-LICZBA ZNACZKOW ANGIELSKICH

x+2x+(2x+x)-39=189 /+39
x+2x+2x+x=228
6x=228 /:6
x=38

38x2=76
(2x38+38)-39=114-39=75
odp Hiszpanskich ma 38 fransuskich ma 76 a angielskich 75
9 2 9
2010-03-11T21:28:54+01:00
Znaczki hiszpańskie - x
znaczki francuskie - 2x
znaczki angielskie - 3x-39

x+2x+3x-39=189
6x=228 /:6
x=38

znaczki hiszpańskie - 38
znaczki francuskie - 76
znaczki angielskie - 75
6 4 6
2010-03-11T21:34:47+01:00
X - ilość znaczków hiszpańskich
2x - ilość znaczków francuskich
x+2x-39 - ilość znaczków anielskich

x+2x+x+2x-39=189
6x-39=189
6x=189+39
6x=228
x=38

odp: Olek znaczków hiszpańskich ma 38 , francuskich 76 , a angielskich 75.
7 4 7