Odpowiedzi

2010-03-11T21:29:14+01:00
Pierwsze miejsce: jedna z 7 liter, czyli 7 możliwości
drugie miejsce: jedna z 6 liter(1 już wykorzystana), czyli 6 możliwości
trzecie miejsce: jedna z 5 cyfr, czyli 5 możliwościczwarte miejsce: jedna z 4 cyfr(1 już wykorzystana)

czyli: 7*6*5*4= 840 możliwości

;) pozdrawiam ;)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:29:52+01:00
Od 2 do 4 znaku kodu mogą być dowolne znaki, których jest 12. Liczba wariacji z powtórzeniami wynosi V₁₂³ = 12³
Na początku musi być litera, których jest 7 (różnych). A więc wszystkich możliwości ustawienia kodu jest 7 * 12³ = 12096.
Jeżeli aż 2 litery mają być na początku, to rozwiązaniem będzie iloczyn wariacji z powtórzeniami 2 liter z 7 i 2 cyfr z 5, czyli 7² * 5² = 49 * 25 = 1225

Odp. 12096 możliwości, jeśli tylko 1 litera musi być na początku lub 1225, jeśli 2 litery muszą być na początku kodu.
1 5 1