Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ??

2

Odpowiedzi

2010-03-11T21:32:59+01:00
L=2r
l-4=r+4

l=r+8

2r=r+8
r=8
l=16
l+r=24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:33:38+01:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x- wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8= 24

Odp.: 24 wróbli siedziało na strachu na wróble.