Odpowiedzi

2010-03-11T21:44:22+01:00
Przyczynami są odkrycia złóż węgla kamiennego. Spowodowało to budowanie wielu kopalni. Wraz z kopalniami pojawili się ludzie mieszkający tam. Ludzie jak i kopalnie źle wpływały na środowisko. Skutkami są:
-wyniszczenie lasów,
-zanieczyszczenie powietrza spowodowanych przez budowanie tam elektrowni cieplnych spalających węgiel kamienny,
-niszczenie ekosystemu,

15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T22:29:46+01:00
Na Wyżynie Śląskiej odkryto złoża węgla kamiennego i miedzi. Zaczęto stwarzać kopalnie już w XVIII wieku, a dokładnie w roku 1715. Ludzie sprowadzali się tam, by znaleźć pracę. Budowali domy, huty, koksownie. Powstały hałdy kopalniane, bo wraz z węglem wydobywa się tez niepotrzebne skały. Skutki tego to: wycięcie lasów, zanieczyszczenie wód, gleb i powietrza, zapadanie się terenu nad wyrobiskami kopalnianymi, powstawanie miast, osiedli, powstawanie hałd, budowanie kopalń, hut i koksowni.
mam nadzieję, że dobrze pójdzie;)
7 4 7