BŁAGAM NIE TRUDNE
wyrażenia algebraiczne
1.Przyjmując że "n" jest liczbą naturalną napisz wyrażenia :
a)liczbę parzystą
b)trzy kolejne liczby parzyste
c) liczbę nieparzystą
d) trzy kolejne liczby nieparzyste w których "2n"+ 1 jest liczbą środkową
2.Zapisz za pomocą wyrażenia algebraicznego :
a)liczbę uczniów w klasie jeżeli w "n" ławkach siedzi po 2 uczniów i w jednej ławce siedzi 1 uczeń
b)Wiek kasi jeśli jest ona starsza od Ali o 5 lat a Ala ma "X'' lat

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:35:01+01:00
1. a)2n
b)2n, 2n+2, 2n+4
c)2n+1
d)2n-1, 2n+1, 2n+3

2. a)2n+1
b)x+5
1 5 1
2010-03-11T21:37:33+01:00
1)
a. 2n
b. 2n, 2n+2, 2n+4
c. 2n+1
d. 2n-1, 2n+1, 2n+3

2)
a. 2n+1
b. x+5

Pozdrawiam ;) ;) ;)
1 5 1