1.Szklanka i spodek kosztują 2,20 zł. Szklanka jest o 2zł droższa do spodka. Ile kosztuje szklanka, a ile spodek??

2.Brat jest trzy razy starszy od siostry, a siostra jest o 10 lat młodsza od brata. Ile lat ma siostra a ile brat?

3. Z miejscowości A wyjechał w kierunku miejscowości B rowerzysta, jadąc ze średnią prędkością 20 km/h. Po 50 minutach wyruszył tą samą trasą z A do B motocyklista, jadąc ze średnią prędkością 60 km/h. Obaj podróżni dotarli do miejscowości B. Jaką odległość pokonali?

Proszę o rozwiązanie tych zadań, bo potrzebuję je na jutro a nie umiem ich zrobić bo są dziwne.

Z góry dziękuję. ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-11T21:39:22+01:00
1.2+x+x=2,2
2x=0,2 /2
x=0,1

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:41:43+01:00
1. razem - 2,20zł
szklanka- 2,00zl
spodek-2,20zł - 2,00zł = 0,20zł

2. x-wiek brata
y-wiek siostry
x = 3y
x= y + 10
3y = y + 10
3y - y = 10
2y=10| :2
y=5
x= 3 * 5 = 15

3.???
2 1 2