Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:42:20+01:00
U ryb można wyróżnić właściwie dwie strategie opieki nad potomstwem:
1) Całkowity brak opieki - ikra jest składana w bardzo dużej ilości - ikra może być po tarle zjadana przez rodziców - wykluwa się stosunkowo dużo larw, jednak tylko nieliczne przetrwają do wieku dorosłego.
2) Opieka rodzicielska występuje - ikra składana jest w małej ilości (czasem kilka sztuk) - rodzice opiekują się młodymi, w zależności od gatunku albo samiec albo samica albo oboje rodzice - różne formy opieki (składanie ikry i wychów narybku w ukryciu lub w paszczy, czasem w specjalnym worku na brzuchu np. u koników morskich, itp.) - ze względu na małą ilość ikry wykluwa się niewiele młodych, ale większość dożywa wieku dorosłego
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T21:51:13+01:00
U ryb można wyróżnić właściwie dwie strategie opieki nad potomstwem: 1) Całkowity brak opieki - ikra jest składana w bardzo dużej ilości - ikra może być po tarle zjadana przez rodziców - wykluwa się stosunkowo dużo larw, jednak tylko nieliczne przetrwają do wieku dorosłego. 2) Opieka rodzicielska występuje - ikra składana jest w małej ilości (czasem kilka sztuk) - rodzice opiekują się młodymi, w zależności od gatunku albo samiec albo samica albo oboje rodzice - różne formy opieki (składanie ikry i wychów narybku w ukryciu lub w paszczy, czasem w specjalnym worku na brzuchu np. u koników morskich, itp.) - ze względu na małą ilość ikry wykluwa się niewiele młodych, ale większość dożywa wieku dorosłego