Odpowiedzi

2010-03-11T21:50:36+01:00
Troposfera - spadek temperatury wraz z wysokością , zachodzą w niej zjawiska związane z pogodą i kształtuje się w niej większość chmur
w troposferze jest największa zawartość tlenu niż w innych warstwach atmosfery , mogą w niej latać samoloty
8 3 8
  • megu
  • Rozwiązujący
2010-03-11T21:52:57+01:00
Cechy troposfery:
- znajduje się najbliżej powierzchni Ziemi
- zachodzą w niej procesy kształtujące pogodę i klimat
- przeprowadza się w niej badania meteorologiczne
- znajduje się w niej około 4/5 całkowitej masy atmosfery
- spadek temperatury wraz z wysokością średnio o 0,6C na 100 m
- odbywa się w niej obieg wody

Są to charakterystyczne cechy, a więc też różnice między pozostałymi warstwami atmosfery.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:57:39+01:00
Troposfera - jest najniższą warstwą atmosfery. Jej górna granica zależy od szerokości geograficznej. W okolicachbiegunów warstwa ta ma grubość tylko 6-8 km, natomiast w pasie okołorównikowym 16 - 17km. Tak wysoko dochodzą pionowe ruchy powietrza zwane prądami konwekcyjnymi. Do tej warstwy sięga też gorny pułap chmur, w najniższej warstwie atmosfera znajduje się aż 80% ogólnej masy powietrza atmosferycznego. Zachodzą tutaj zjawiska kształtujące pogodę oraz klimat. Temperatura maleje tu wraz z wysokością, w pobliżu gornej granicy spada ona do -60(stopni)C.

Różnice między innymi strefami :
- jest najniższą warstwą atmosfery,
- w troposferze w odróżnieniu od stratosfery temperatura maleje wraz z wysokością.

Sorry, ale nie znalazłam więcej informacji.

Mam nadzieję, że pomogłam :]

Pozdrawiam :]
5 3 5