Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:48:42+01:00
Jak masz plusy to piszesz plus, a jak minusy to zamieniasz znaki na przeciwne
np.(2x+3b)-(x+2b)= 2x+3b+x-(-2b)= 3x+5b
przepraszam jeśli się pomyliłam ;)
6 1 6
2010-03-11T21:51:08+01:00
Jednomiany oblicza się w sposób opuszczenia nawiasów następnie redukuje się wyraz podobne poprzez podkreślenie tą samą linią jeżeli masz + przed nawiasem to normalnie dodajesz a jeżeli przed nawiasem stoi - to w nawiasie każdy znak przemienia się na przeciwny np.

2x + 3y + 55 a + 3y - 2x-(3x-5x) = 6 y + 55a + 2x
masz dwa takie same wyrażenia( 2x-2x ) dodatnie i ujemne więc je redukujesz czyli wychodzi zero przed 3x-5x jest minus więc zmieniasz na przeciwne więc wychodzi ci - 3x+5x=2x. 3y + 3y . po poprostu dodajesz liczebnik a litere zostawiasz bez zmiam czyli wyjdzie = 6 y i nie można juz zredukować 55 a bo nie ma wyrażenia podobnego więc poprostu przepisujesz.
8 3 8