Odpowiedzi

2010-03-11T21:54:11+01:00
X + a / d + c = b
b(d+c) = x + a
x = b(c+d) - a
x = bc + bd - a
1 3 1
2010-03-11T21:55:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:58:07+01:00
1 opcja;jeśli w liczniku jest tylko a, a w mianowniku d to:

x+a/d+c=b

x=b-a/d-c

2 opcja: jeśli w liczniku jest x+a, a mianowniku d to:

(x+a)/d+c=b/×d

x+a=bd-cd
x=-a+d(b-c)

3 opcja:
jeśli w liczniku jest x+a
w mianowniku:d+c to

(x+a):(d+c)=b

x+a=b(d+c)
x=bd+bc-a