Siedziały wróble na strachu na wruble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało 2 razy więcej wróbli niż na prawym. Potem 4 wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T21:56:17+01:00
X-wróble na prawym ramieniu początkowo
2x-wróble na lewym ramieniu początkowo

2x-4-wróble na lewym ramieniu potem
x+4-wróble na prawym ramieniu potem

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8=24
odp.na strachu siedziały 24 wróble
13 4 13
2010-03-11T21:58:19+01:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x - wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8= 24

Odp: Na strachu siedziało 24 wróbli .
11 4 11