Odpowiedzi

2010-03-11T22:33:50+01:00
Argumenty za:
-dzieki mutacji genetycznej mozna otrzymac bardziej wydajne organizmy tzn. rosliny, ktore sa w stanie produkowac wiecej tlenu lub szybciej rosnac, dojrzewac
Argumenty przeciw:
-niekontrolowany przebieg mutacji moze byc niekiedy niebezpieczny
-zmutowane zwierzeta moga czuc sie obco w swoim otoczeniu natomiast rosliny nie przyjac sie w nim
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T22:37:52+01:00
Za: można w ten sposób otrzymać rośliny, które są odporniejsze na zmiany klimatyczne, można je dłużej magazynować bo szybko nie gniją ułatwia to ich transport na duże odległości (ważne w przypadku przewożenia owoców), są odporne na szkodniki (nie musimy już stosować środków chemicznych ochrony roślin), dają one większe plony, można też otrzymywać dzięki tym organizmom niektóre leki np. insulinę, hormon wzrostu, szczepionki.., zwierzęta transgeniczne np. krowy mogą produkować mleko bez składników uczulających człowieka...
Przeciw: Nie jesteśmy w stanie przewidzieć skutków spożywania takich organizmów na organizm ludzki gdyż za krótko się zajmujemy tą dziedziną nauki, ponadto modyfikowane organizmy są odporniejsze dlatego eliminują ze środowiska tzw. organizmy "dzikie" gorzej przystosowane w ten sposób zmniejsza się bioróżnorodność organizmów
5 4 5