Odpowiedzi

2010-03-11T22:59:06+01:00
Najważniejsze jest dobre napisanie układu równań.
x-liczba zwierząt w drugim stadzie
0,15x+2=0,1(x+28+2)
0,15x+2=0,1x+3
0,05x=1
x=20
w drugim stadzie było 20 zwierząt, z czego 3 (0,15*20=3) to barany.
w razie niejasności, pisz.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T23:02:39+01:00
Stado poczatkowo liczyło:28+2=30zwierząt
2 barany to było:
30=100%
2=x %
........
x=2×100:30
x=6⅔% stada
owce stanowiły :100%-6⅔%=93⅓%

dokupiono nowe stado, w którym barany stanowiły 15%, a owce
100%-15%=85%

x=ilośc dokupionych zwierząt
0,15x+2=0,1(x+30)
0,15x+2=0,1x+3
0,05x=1
x=20
tyle dokupiono

w tym 0,15 razy20=3 barany, a 20-3=17 owiec
1 5 1