Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T23:06:31+01:00
Wiemy, że miara dwóch kątów przyległych razem musi wynosić 180°

ich różnica: 24°

x+y=180°
x-y=24
---------
2x=204/:2
x=102°

y=180-102
y=78°

Odp: Miara jednego kąta przyległego wynosi 102°, a drugiego 78°.
2010-03-11T23:06:34+01:00
KĄty (nie konty) przyległe mają w sumie 180°
x + y = 180⁰
x - y = 24⁰

2x = 204⁰
x = 102⁰
y = 180⁰ - 102⁰ = 78⁰

Spr. 102⁰-78⁰=24⁰, czyli OK

Odp. 102⁰ i 78⁰
2010-03-11T23:07:15+01:00
180:2=90
90+12=102
a drugi musi miec 78
102 i 78;)