1. Pan Kowalski pobierał ze swojego konta 12 000 zł. Kasjerka wypłaciła tę kwotę w banknotach o nominałach 200 zł i 50 zł. Banknotów dwustuzłotowych było o 10 więcej niż piędziesięciozłotowych. Ile pan Kowalski otrzymał banknotów?


2. a) 4 cegły i 6 kg pierza waży tyle samo co 6 cegieł i 2 kg żelaza.
Ile waży cegła.?

b) Cegła waży kilogram i pół cegły. Ile waży cegła.?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T23:33:18+01:00
1. 200x+50y=12000
x=y+10

200y+2000+50y=12000
250y=10000
y=40
x=50
x+y=90

2. a) 4c+6=6c+2
2c=4
c=2

b) c=1+0,5c
0,5c=1
c=2
1 4 1
2010-03-11T23:35:21+01:00
Ad.1.

x - liczba banknotów 200 zł
y - liczba banknotów 50 zł

200x+50y=12000
x=y+10

200(y+10)+50y=12000
x=y+10

200y+2000+50y=12000
x=y+10

250y=10000
x=y+10

y=40
x=40+10

y=40
x=50

odp. wszystkich banknotów dostał 90

ad.2.
a)
x - tyle wazy cegła

4x+6=6x+2
-2x=-4
x=2

b)
x - tyle wazy cegła

x=1+0.5x
0.5x=1
x=2

odpowiedz jest wlasciwa jezeli pol cegly liczy sie tylko raz, a nie towrzymy ciagu przez ciagle podstawianie za x=1+0.5x

bo wtedy powstaje cos takiego
x=1+0.5x
x=1+0.5(1+0.5x)
x=1+0.5(1+0.5(1+0.5x))
x=1+0.5(1+0.5(1+0.5(1+0.5x)))
itd....

tego nie chce mi sie liczyc