Proszę o odpowiedź na WSZYSTKIE zdjęcia, dużo pkt, czasu troche mniej... a oto pytanie:

Prezntujemuy trzy zagadki botaniczne. Zadanie polega na podaniu prawidłowej nazwy prezentowanych na zdjęciach roślin.
Wyjaśnienie:Zdjęcia nie zostały wykonane w Ogrodzie Botanicznym, ale na terenie miasta Krakowa, w pierwszym tygodniu marca br.

1. http://www.gim7krakow.oswiata.org.pl/botaniczny/z1d.jpg
2. http://www.gim7krakow.oswiata.org.pl/botaniczny/z2d.jpg
3. http://www.gim7krakow.oswiata.org.pl/botaniczny/z3d.jpg


Prosze o odp, zgłaszam spam, i nieprawidłowe odpowiedzi. DUŻO PKT!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-03-12T01:08:59+01:00
Sama jestem ciekawa czy dobrze:)
1. Sumak octowiec
2. Jarząb Koehnego
3. Platan klonolistny
2010-03-12T01:40:49+01:00
1. Sumak Octowiec
forma żeńska sumaka ma ciekawe owocostany w formie purpurowych kolb, które pozostają na drzewie przez całą zimę

2. Jarząb [może Kaszmirski, Koehnego, Flanrock]
tzw. owoce pozorne, kuliste, białe, żółte, pomarańczowe, czerwone, cierpkie i gorzkie

3. Platan Klonoistny
owocostany mają postać kulistych główek osadzonych po dwie sztuki na długich szypułkach

p.s. pewności nie mam ale jest w tym chyba jakieś prawdopodobieństwo poprawności