Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T07:53:41+01:00
CnH2n+1OH=74u
C=12u
H=1u
O=16u
12n+1*(2n+1)+16+1=74u
12n+2n+1+16+1=74u
14n+18=74u
14n=74-18
14n=56/14
n=4

C4H9OH- butanol
2010-03-12T08:34:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CnH2n+1OH=74u
12n+2n+1+16+1=74
14n+18=74
14n=74-18
14n=56
n=4
Szukanym alkoholem jest C4H9OH (butanol)