Odpowiedzi

2010-03-12T07:57:42+01:00
15% pewnej liczby jest o 8 większe od 11% tej liczby.Ile wynosi ta liczba?
15%x=11%x+8
15%x-11%x=8
4%x=8
100%x=x
x=100%*8/:4%=200
Odp: Ta liczba to 200.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T07:59:44+01:00
15% pewnej liczby jest o 8 większe od 11% tej liczby
x - szykana liczba
15%=0,15
11%=0,11
0,15x=15% liczby
0,11x=11% liczby

mamy równanie:
0,15x=0,11x+8
0,15x-0,11x=8
0,04x=8
x=8:0,04
x=800:4
x=200

odp. szukana liczba to 200
spr.
15%*200=30
11%*200=22
7 5 7
2010-03-12T07:59:59+01:00
X*15/100 = x*11/100 + 8 (mnozymy obustronnie razy 100)
15x = 11x + 800
4x= 800
x= 200