Odpowiedzi

2010-03-12T08:10:14+01:00
Oblicz, ile gramów chlorowodoru i wody znajduje się w 0,5kg 38-procentowego roztworu kwasu solnego.
Cp = 38 %
masa roztworu = 0,5 kg = 500 g
Cp = ms/mr * 100 %
ms = Cp * mr/100
ms = 38 * 500/100
ms = 190 g (masa chlorowodoru)

500g - 190g = 310g ( masa wody)
119 4 119
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T08:32:43+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Cp=38%
mr=0,5kg=500 g
Cp = ms*100%/mr
ms = Cp*mr/100
ms=38*500/100
ms=190g chlorowodoru
500g roztworu - 190g chlorowodoru = 310g wody
W tym roztworze znajduje się 190g chlorowodoru i 310g wody
284 2 284