Oblicz ciśnienie na dnie pionowej rury o długośći 1 m wypełnionej wodą i zamkniętej tłokiem o powierzchni 0,1m², który dociśnięro siłą100 N.

Jak jest podzielic uzywajcie : proszę
Prosze o rozwiązanie tylko takie szczegółowe
dane : szukane :

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T09:29:06+01:00
Mamy:
S-0,1m²
Ft-sila tloka=100n
h-1m
musimy teraz wyszukać:
p=?
Fn-sila nacisku wody
Fc= Ft+Fn

Rozwiązanie:

V=S*h=0,1*1=0,1m³
0,1m³=100dm³=100l
Fn=mg
Fn=100*10=1000N

Fc=Fn+Ft
Fc=1100N
p=Fc/S
p=1100/0,1=11000Pa
Odpowiedz:Ciśnienie całkowite to 11000Pa
mam nadzieje że pomogłem::))

36 1 36
2010-03-12T09:52:44+01:00
Witaj
dane h=1m, d=1000kkg/m3, S=0,1m2, F=100N, g=10m/s2=10N/kg,
.......po=1013hPa,
szukane p
p = po + dgh + F/S = 1013hPa + 1000kg/m3*10N/kg*1m + 100N/0,1m2 =
p = 1013hPa + 100hPa + 10hPa = 1123hPa
Cisnienie na dnie rury wynosi 1123 hPa

............................pozdrawiam
20 1 20