To nie jest zadanie, bardziej pytanie...
Chodzi o wyrażenia algebraiczne...
Jeśli jest np. taki przykład:
"W rezerwacie było n żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezrwacie?"
To powinnam napisać:
n : 2
czy
n żubrów : 2
Problemem jest to, że jestem tak głupia, (w ogóle nie było mnie na tych lekcjach) i nie wiem czy pisać jakieś wyniki czy poprostu np. m+2...
Jest zadanie:
1. Uzupełnij:
a) 8 bombonierek po 15 czekoladek to razem......czekoladek
b) 8 bombonierek po x czekoladek to razem......... czekoladek

I nie wiem czy w tym a) pisać wynik( 120) czy poprostu a*b czy może 8*5 (zakładając, że * to znak mnożenia) no ale jeśli w a) wpiszę 120 to w b) jak to obliczyć???
TO WSZYSTKO JEST TAKIE GŁUPIE...POMOCY!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-12T09:33:10+01:00
"W rezerwacie było n żubrów. Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezrwacie?"
Powinnaś napisać:
n:2 ;)

1. Uzupełnij:
a) 8 bombonierek po 15 czekoladek to razem......czekoladek
b) 8 bombonierek po x czekoladek to razem......... czekoladek

a)8*15=120
b)8*x=8x
1 5 1
2010-03-12T09:33:42+01:00
Wystarczy jak wpiszesz n/2 - w liczniku 2 , a wmianowniku n lub po prostu n:2

2a) 8*15=120
b)8*x=8x

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T09:34:36+01:00
Zadanie z tymi żubrami to ma być n podzielić na 2
(bo jest 2 razy mniej)

n ÷ 2 i tak zostawić

uzupełnij
a) 8 × 15 = 120
b) 8 × x = 8x

powodzenia na pracy klasowej :)
1 5 1