1.Pociąg jadący ze średnią prędkością 80km/h przejeżdża pełną drogę w ciągu 1h45 min.Z jaką prędkością musiałby jechać ten pociąg,aby tę samą drogę przebyć w ciągu 2h.
2.W przychodni zdrowia pracuje 8 lekarzy internistów.Każdy z nich przyjmuje dziennie 25 pacjentów.W okresie wakacji trzech lekarzy jest na urlopie.Po ilu pacjentów musiałby przyjmować każdy z pozostałych lekarzy w czasie wakacji,aby liczba przyjmowanych pacjentów nie uległa zmianie?
Dam najlepszą odpowiedź!
Potrzebuję teraz!Plis!

2

Odpowiedzi

2010-03-12T10:43:53+01:00
1h45min=1 3/4h
80km - 1 3/4h
xkm - 2h
x = (2h*80km)/1 3/4= 91,43km

b
8*25=200
5*x=200
x=200/5=40
odp. 40 pacjentów
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T10:54:47+01:00
1.
Dane:
v1 = 80km/h
t1 = 1h i 45 min = 1,75h
s=?
v2=?
t2 = 2h

v=s/t
s1=v1*t1
s = 80km/h*1,75h=140km

v2=s/t2
v2 = 140km/2h = 70km/h
odp. 70km/h

2.
8 * 25 = 200 (8 lekarzy przyjmuje dziennie po 25 pacjentów, czyli razem przyjmują dziennie 200 pacjentów)
8-3 = 5 (3 lekarzy jest na urlopie i zostało 5 lekarzy)
200 : 5 = 40 (żeby 5 lekarzy obsłużyło dotychczasową liczbę pacjentów dziennie, czyli 200, musieliby oni przyjmowac średnio po 40 pacjentów dziennie)
odp. po 40 pacjentów

P.S. puszek1, pociąg jechałby dłużej o 15 minut, gdyby zwiększył szybkość o 11,43 km/h? Niemożliwe!
1 5 1