Odpowiedzi

2010-03-12T11:36:29+01:00
Hej:)
1 np.
Obliczając wysokość względną (xw), odejmujemy od większej liczby – określającej bezwzględną wysokość punktu położonego wyżej n.p.m. (xbw), liczbę mniejszą – określającą bezwzględną wysokość punktu położonego niżej n.p.m. (xbn).
xw=880m-600m=280m

2.zielone – wysokość od 0 do 200-300 m n.p.m. – niziny (barwa ciemnozielona oznacza depresje)
żółte – od 200-300 do 500-1000 m n.p.m. – wyżyny i najniższe góry
Dla obszarów wyżej położonych stosuje się różną kolorystykę, np. barwy:
pomarańczową przechodzącą w czerwień (do ciemnych czerwieni)
beże przechodzące w brązy dla najwyższych obszarów
odcienie fioletu.

4 można go rozpoznać po formie ukształtowania powierzchni w terenie (charakterystyczne formy terenu: wklęsłe i wypukłe) :)



7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T11:50:28+01:00
1. Wysokośc względną oblicza się odejmując od wysokości góry lub pagórka wysokośc jakiegoś punktu na nim położonego

Wysokośc bezwzględną oblicza się odejmując od wysokości jakiegoś pagórka lub góry lub czegokolwiek wysokośc na której znajduje sie morze

2. Mapy hipsometryczne mają kolor głównie;
-zielony
-czerwony

Pośrednie kolory to:
-odcienie fioletu
-beże
-pomarańcz

3.Pagórek to wypukła forma ukształtowania terenu. W gruncie rzeczy nie ma budowy tylko wysokośc względną może miec co najwyżej do kilkunastu metrów bo jak więcej to już jest wzgórze

4. Po tym jaką ma wysokośc względną i że jest to wypukła forma ukształtowania terenu
11 3 11
2010-03-12T12:03:31+01:00
1.
Wysokość względną oblicza się odejmując od wysokości większej lub wysokość mniejszą. (Wysokość mniejsza nie może określać poziomu morza).

Wysokośc bezwzględną oblicza się odejmując od wysokości większej wysokość mniejszą, która określa wysokość poziomu morza.

2.
-pomarańczową przechodzącą w czerwień
-beże przechodzące w brązy dla najwyższych obszarów
-odcienie fioletu.

3.
Pagórek jest to wypukła forma ukształtowania terenu, nie większa niż kilkanaście metrów. powyżej tej granicy pagórek nosi nazwę wzgórza.

4.
Można go poznać po ukształtowaniu terenu (wypukłe) i niewielkiej wysokości.
7 4 7