/ to znak kreski ułamkowej ;p
x to razy

napiszcie mi jak to obliczyliście ok ?

Równik ma 40 000 km długości.
Ilu ludzi musiałoby wziąć się za ręce, aby otoczyć ZIEMIĘ wzdłuż równika?
Jeden człowiek ma długość ramion 1 i 3/5

i obliczcie mi jeszcze to : (rozpiszcie!)

1 : 2/3 =
1/2 : 2/3 =
3/2 : 2/3 =

1 x 2/3 =
3/2 x 2/3 =
1/2 x 2/3 =

2 : 2/3 =
5/3 : 2/3 =
1/6 : 2/3 =

Wszystko ;] Będę wdzięczna ;]

3

Odpowiedzi

2010-03-12T11:45:40+01:00
40 000 km = 40 000 000 m
40 000 000 / 1 i 3/5 = 40 000 000 / 8/5 = 40 000 000 * 5/8 =
= 200 000 000 / 8 = 25 000 000

25 000 000 osób musiało by się wziąść za ręce.


1 : 2/3 = 1 * 3/2 = 3/2 = 1 i 1/2
1/2 : 2/3 = 1/2 * 3/2 = 3/4
3/2 : 2/3 = 3/2 * 3/2 = 9/4 = 2 i 1/4

1 x 2/3 = 2/3
3/2 x 2/3 = 6/6 = 1
1/2 x 2/3 =2/6 = 1/3

2 : 2/3 = 2* 3/2 = 6/2 = 3
5/3 : 2/3 = 5/3 * 3/2 = 15/6 = 2 i 3/6
1/6 : 2/3 = 1/6 * 3/2 = 3/12 = 1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T11:50:10+01:00
Zadanie 1

najpierw zamieniamy kilometry na metry:) :
40000km = 40.000.000m

jeden człowiek ma długość ramion 1i3/5 metra, więc dzielimy długość równika na długość ramion i wyjdzie nam ilość ludzi:) :
40.000.000m:1i3/5m = 40.000.000m:8/5m = 40.000.000m*5/8m = 5.000.000*5 = 25.000.000 = 25mln

odp.: 25mln musiałoby wziąć się za ręce.


zadanie 2

1:2/3 =1*3/2 = 3/2 = 1i1/2
1/2:2/3 = 1/2*3/2 = 3/4
3/2:2/3 = 3/2*3/2 = 9/4 = 2i1/4

1*2/3 = 2/3
3/2*2/3 =6/6 = 1
1/2*2/3 = 1/3

2:2/3 = 2*3/2 = 3/1 = 3
5/3:2/3 = 5/2 = 2i1/2
1/6:2/3 = 1/6*3/2 = 1/4
2 3 2
2010-03-12T11:51:43+01:00
A=40 000km=40 000 000m
b=1 ⅗m=1,6m
l=a/b=40 000 000m/1,6m=25 000 000

Aby otoczyć Ziemię wzdłuż równika musiałoby wziąć się za ręce 25 000 000 ludzi.

1 : ⅔ =1*3/2=3/2=1,5
½ : ⅔ = ½*3/2=¾=0,75
3/2 : ⅔ = 3/2*3/2=9/4=2 ¼=2,25

1 * ⅔ = ⅔
3/2 * ⅔ =6/6=1
½ * ⅔ =2/6=⅓


2 : ⅔ = 2*3/2=6/2=3
5/3 : ⅔ = 5/3 *3/2=15/6=2 3/6=2 ½=2,5
1/6 : ⅔ = 1/6*3/2=3/12=¼=0,25

Proszę o naj :)