Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T17:34:39+02:00
Można to ustalić na podstawie tego, iż lądolód zostawił na obszarze kraju dwa typy krajobrazu:
- młodoglacjalny – obejmujący płn. część Polski (np. pojezierza)
- staroglacjalny - obejmujący środkową część Polski (np. niziny środkowopolskie)

Rzeźbę polodowcową można bardziej dostrzec w krajobrazie młodoglacjalnym niż w staroglacjalnym.
2 5 2
2009-10-24T17:45:59+02:00
Zgadzam się z kolegą co do krajobrazów młodo i staroglacjalnego lecz chciałem dodać ze było jeszcze zlodowacenie kopalne po którym nie ma śladów na powierzchni . Mozna za to zobaczyc jego slady w skałach pod powierzchnia ziemi
2 4 2