Odpowiedzi

2010-03-12T13:29:31+01:00
1)

1,25y - 8 = 0,25 + 7
1,25y=15,25
y=12,2

2)

2(2y - 12) - 8 = 16
4y-24-8=16
4y=48
y=12

3)

3x - 7 - x + 5 = 6 - x + 1
3x=9
x=3

4)

6x + 5 = 3x + 32
3x=27
x=9

5)


11x - (2x + 3) = 5 0 (4 - 9x)
11x-2x-3=200-450x
459x=197
x=429/1000

6)

6(2z + 5) = 42

12z+30=42
12z=12
z=1

7)

⅔(3-x) = -2
2-2/3x=-2
-2/3x=-4
x=4*3/2
x=6


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T13:30:41+01:00
1. 1,25y - 8 = 0,25 + 7
1,25y=0,25+7+8
1,25y=15,25
y=15,25:1,25
y=12,2

2. 2(2y - 12) - 8 = 16
4y-24-8=16
4y=16+24+8
4y=48
y=12

3. 3x - 7 - x + 5 = 6 - x + 1
3x-x+x=6+1+7-5
3x=9
x=3

4. 6x + 5 = 3x + 32
6x-3x=32-5
3x=27
x=9

5. 11x - (2x + 3) = 5 0 (4 - 9x)
11x-2x-3=5-4+9x
11x-2x-9x=5-4+3
0=4

6. 6(2z + 5) = 42
12z+30=42
12z=42-30
12z=12
z=1

7. ⅔(3-x) = -2
2-⅔x=-2
-⅔x=-2-2
-⅔x=-4
x=-4:(-⅔)
x=-4*(-³/₂)
x=6
1 5 1
2010-03-12T13:33:09+01:00
7)
²/₃×(3-x)=-2
⁶/₃-²/₃x=-2
-²/₃x=-2-⁶/₃
²/₃x=2+⁶/₃
²/₃x=2⁶/₃ I:²/₃
x=¹²/₃ × ³/₂
x=6