Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T13:51:25+01:00
X=ilośc poczatkowa uczestników balu

1500:x= kwota do zapłaty początkowa

1500:(x-5)=1500/x+10

1500=(1500x-7500):x+10x-50
1500x=1500x-7500+10x²-50x

10x²-50x-7500=0
Δ=b²-4ac=2500+300 000=302500
√Δ=550
x=(-b+√Δ):2a=(50+550):20=30

na balu miało być poczatkowo 30 ludzi.
3 5 3
2010-03-12T13:54:43+01:00
Cena wynajęcia sali na bal sylwestrowy wynosi 1500 zł. Okazało się, że pięć osób musi zrezygnować z balu, w związku z tym każdy pozostałych uczestników ma zapłacić o 10 zł więcej. Ile osób miało być początkowo na balu?

x-liczba osob na balu poczatkowa
x-5-liczba osob na balu rzeczywista
1500-cena wynajecia sali
y-tyle placil kazdy uczestnik przy zalozeniowej liczbie osob
y+10-placil po zrezygnowaniu 5 osob

XxY=1500
(X-5)x(y+10)

...



1 2 1