Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T13:31:47+01:00
A-jedna podstawa
a-5cm-druga podstawa
h=3cm
P=18cm²

wzór na pole trapezu
P=(a+b):2*h
18cm²=(a+a-5cm):2*3cm
18cm²=(2a-5cm):2*3cm
18cm²=(a-2,5cm)*3cm
18cm²=3a-7,5cm
3a=18cm²+7,5cm
3a=25,5cm/:3
a=8,5cm-jedna podstawa

a-5cm=
8,5cm-5cm
3,5cm-druga podstawa

odp.jedna z podstaw ma 8,5cm,a druga 3,5cm
25 2 25
2010-03-12T13:34:30+01:00
Jedna podstawa trapezu - a
druga podstawa trapezu - b=a+5

P=1\2(a+b) *h
18cm2 = 1\2(a+a+5)*3cm
18 = 1\2(2a+5)*
18 = (a+5\2)*
18 = 3a+15\2
18=3a+7,5
10,5=3a
a=3,5cm
b=a+5
b=8,5cm
14 1 14
2010-03-12T13:38:22+01:00
P=(1/2)*(a+b)*h
P=18cm²
h=3cm
a=b+5

18=(1/2)*(b+5+b)*3 /:3
6=(1/2)*(2b+5) /*2
12=2b+5 /-5
7=2b /:2
b=3,5
a=3,5+5=8,5

spr.P=(1/2)*(3,5+8,5)*3=(3/2)*12=18
5 2 5