Odpowiedzi

2010-03-12T13:53:44+01:00
1 kąt=x
2 kąt=2x
3 kat=2x+20

x+2x+2x+20=180
5x=180-20
x=160:5
x=32= 1 kat
2×32=64=2 kąt
64+20=84=3 kat

spr. 32+64+84=180
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T13:53:49+01:00
X- jeden kąt trójkąta
2x-drudi kąt trójkąta
x+20- trzeci kąt trójkąta

x+2x+x+20=180
4x=180-20
4x=160/ :4
x=40

jeden kąt ma 40 stopni
2*40=80 stopni ma drugi kąt
40+20=60 stopni ma trzeci kąt
2 3 2
2010-03-12T13:54:24+01:00
X- pierwszy kąt
2x- drugi kąt
x+20- trzeci kąt
x+2x+x+20=180
4x=180-20
4x=160
x=40

x-40 stopni- I kąt
2x-80 stopni IIkąt
x+20 60 stopni III kat eazem 180 stopni
1 1 1