Autobus z Kniei do ośrodka ,,relaks'' wyjezdza o 13:30.Grzybiarze ustalili zbiórkę na polanie odległej o 1km od przystanku.O której godzinie najpóżniej muszą wyruszyc z tej polany w stronę przystanku, aby idąc z prędkością 4km/h, zdążyć na czas?
Proszę o szybkie i dobre rozwiązanie!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-12T14:03:06+01:00
W ciagu godziny grzybiarze przeszli by 4 km. musza przejsc 1km.
jest to 1/4 trasy jaka przejda w godzine - czyli 60 * 1/4 = 15

czyli beda szli 15 minut. zeby zdarzyc na 13:30 musza wyjsc o 13:15
1 5 1
2010-03-12T14:04:45+01:00
4km - 60 min
1km - x min

x= (1*60)/4
x=60/4
x=15

(Zrobiłam to w formie proporcji.)

Grzybiarze muszą wyruszyć 15 min wcześniej więc najpóźniej o godzinie 13.15.

:)


2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:14:15+01:00
4km - 60 min
1km - 15 min
(1x 60): 4=60 : 4=15
Będzie u celu o 13:15
*Proszę o NAJ! potrzebne*
Pozdrawiam i z Góry dziękuje
1 5 1