Zad.1 znajdz licze x dla ktorej
a) wartosc wyrazenia 1-5x jest rowna -9
b) wartosc wyrazenia 6x+7 jest równa wartosci wyrazenia 1-5x.

zad.2 ułóż i rozwiąż odpowiednie równania:
w załączniku 3 rysunki

prosze pomożcie daje naj i mam to na jutro.
te zadania sa z podrecznika matematyka6 klasa 6
zad.4,5 str.180

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:32:18+01:00
Zad.1 znajdz liczbe x dla ktorej
a) wartosc wyrazenia 1-5x jest rowna -9
1-5x=-9/-1
-5x=-10/:(-5)
x=2
b) wartosc wyrazenia 6x+7 jest równa wartosci wyrazenia 1-5x.
6x+7=1-5x/+5x
11x+7=1/-7
11x=-6
x=-6/11
zad.2 ułóż i rozwiąż odpowiednie równania:
a)2alfa+alfa=180
3alfa=180/:3
alfa=60
b)2beta+4beta+210=360
6beta+210=360/-210
6beta=150/:6
beta=25
c)y+y+60+y-30=180
3y+30=180
3y=150/:3
y=50

6 4 6
2010-03-12T14:40:06+01:00
Zad 1.
a)
1-5x=-9 /-1
-5x=-10
x=2
b)
6x+7=1-5x
7=1-11x
6=-11x
-6/11=x

zad 2.
a) alfa+2alfa=180
3alfa=180
alfa=60
2alfa=120

b)360-210=150
2beta+4beta=150
6beta=150
beta=25
2beta=50
4beta=100

c)y+y+60+y-30=180
3y+30=180
3y=150
y=50

y=50
y+60=110
y-30=20


a 3 niestety nie zrobie bo nie posiadam książki.
4 3 4