Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T16:42:21+02:00
P= П r² - to wzór na pole, wyliczamy z tego promień
r² = 20/П
r² = 20/3,14 = 6,70
r = 2,5

1. Wzór jest powszechnie znany, pod niego podstawiamy 20 (pole z treści zadania)
2. П= to stała matematyczna, najczęściej nie korzysta się z tej liczby, ma wiele miejc po przecinku, najczęściej korzysta się z przybliżenia do dwóch miejsc czyli właśnie to 3,14
3. r - promień
4. NIe wiem czy przekształcenie też chcesz, wiec może rozpiszę:
P = П r²
20 = 3,14 x r² / dzielimy obie strony przez 3,14
r² = 20/3,14
r² = 6,37
r = √6,37
r = 2,5
Jak jeszcze coś nie jasne to pytaj, pozdrawiam
4 5 4
2009-10-24T17:11:06+02:00
P = 20
πr² = 20
3,14 x r² = 20 /3,14
r² ≈ 6,37
r = √6,37 = 2,5

;)
1 4 1