Odpowiedzi

2010-03-12T14:18:44+01:00
Strony czasownika to:
-czynna
-bierna
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:18:49+01:00
Czynna, bierna i zwrotna
czynna - podmiot jest wykonawcą czynności, a dopełnienie jest odbiorcą czynności, np. Ania czyta książkę
bierna - wykonawcą czynności jest dopełnienie, a odbiorcą podmiot, np. Książka jest czytana przez Anię
zwrotna - podmiot jest zarówno wykonawcą, jak i odbiorcą czynności, np. Ania się uczy
29 4 29