Odpowiedzi

2010-03-12T14:33:43+01:00
1. aby łatwiej było jej poruszać się pod ziemią
2. tak, bo dżdżownice spulchniają ziemię
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:35:18+01:00
1.
Naskórek dżdżownicy wydziela śluz, który w czasie jej poruszania się zmniejsza tarcie i ułatwia przesuwanie się między grudkami ziemi,chroni przed uszkodzeniem i wysuszeniem

2.
Występowanie dużych ilości dżdżownic jest zjawiskiem pozytecznym ze względu że: * Użyźnia glebę, co umożliwia rozwój roślin * Ułatwia oddychanie mikroorganizmom żyjącym w glebie przez rycie kanałów i norek, które ułatwiają jednocześnie krążenie wody * Tworzy naturalny nawóz przez jedzenie np. liści, mieszanie ich z glebą i następnie wydalanie
5 4 5
2010-03-12T14:52:48+01:00
1.aby łatwiej poruszała jej się pod ziemią
2.tak ponieważ spulchnia ziemię

licze na nja
pozdo... :)