Odpowiedzi

2010-03-12T14:42:59+01:00
Po 1990 roku w porównaniu do poprzednich lat zaszły duże zmiany. Coraz więcej powierzchni upraw jest na pszenicę, na której zapotrzebowanie ciągle rośnie. Gdyby porównać rok 1990 i 2003 to stan powierzchni upraw pod pszenicę gwałtownie idzie w górę. Dopiero w 2003 roku ta liczba się stabilizuje. Powierzchnia upraw pod ziemniaku stale maleje. Można tu mówić o gwałtownym spadku tej liczby. W 1990 roku liczba powierchni upraw pod żyto rosła, jednak po około 1995 rokiem ta liczba równierz zanotowała gwałtowny spadek. Jedynie buraki cukrowe zachowują mniej więcej ten sam poziom, czyli zapotrzebowanie na nie mało rośnie lub mało spada.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:54:28+01:00
Po 1990 roku zaszły dość duże zmiany. Na stałym poziomie - 3% - utrzymała się powierzchnia buraków cukrowych. Gwałtownie wzrastała ilość pszenicy - aż o 7%. Zmalał natomiast udział ziemniaków w ogólnej powierzchni zasiewów w Polsce. Spadł z 13% na 7%. Początkowo zwiększyła się nieznacznie ilość żyta, a później zmalała do 14%.
3 3 3