Odpowiedzi

2010-03-12T14:43:48+01:00
Krawędzie:12
V= 1/2 6*10*12 =360
Pc= musimy obliczyc długosc boku rombu z tw pitagorasa
3do kwadratu + 5 do kwadratu = c kwadrat
c=pierwiastek z 34
Pc=pierwiastek z 34 do kwadratu * 12=408

mam nadzieje ze będzie dobrze :*:)
12 3 12
2010-03-12T14:44:08+01:00
O=6+10=16=12=28
O=28cm
9 1 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T14:49:17+01:00
2b oraz 2c - długości przekątnych tego rombu
2b = 10 cm ----> b = 5 cm
2c = 6 cm ----> c = 3 cm
h - wysokość graniastosłupa
h = 12 cm
----------------------------------
a - długość boku rombu
a² = b² + c² = 5² + 3² = 25 + 9 = 34
a = √34 cm
Pole powierzchni całkowitej
Pc = 2*Pp + 4*Ps
Pc =2*( 0,5*2b*2c) + 4*(a*h) = 10cm*6cm + 4*√34 cm*12 cm =
= 60 cm² + 48 √34 cm² = (60 + 48√34) cm²
V = Pp * h = 0,5*2b*2c *h = 0,5*10cm*6cm*12 cm = 360 cm³.
L - długość wszystkich krawędzi
L = 8*a + 4*h = 8*√34 cm + 4*12 cm =( 8√34 +48) cm.
9 3 9