Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:14:51+01:00
Uczniowie przeciwstawiali się rusyfikacji organizując tajne spotkania, podczas których poznawali literaturę polską, dzieła Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, a także dyskutując. Pielęgnowali język polski i polskie tradycje, czcząc pamięć narodowych zrywów powstańczych. Starali się również ośmieszać nauczycieli- gorliwych rusyfikatorów.
2010-03-12T15:25:55+01:00
Sprzeciwiali się nauczycielom,zakładali stowarzyszenia łączące młodych patriotów,były tajne spotkania na strychu jednego z uczniów tam czytali o Polsce.