Odpowiedzi

2010-03-12T15:03:53+01:00
P koła = πr²
r=32/2
r=16cm²
P pizzy = 256π cm²

r1=30/2
r1=15cm²
p sr czesci = 225cm²

256π cm² - 225cm² = 31π cm²

Powierzchnia pizzy w której brak sosu i pizzy to 31π cm².

Będzie naj.?
Pozdrawiam ;D
p sr co to oznacza ? :P 
2010-03-12T15:05:20+01:00
R-promień pizzy----32:2=16
r-promień tam gdzie jest sos---30:2-15
pp-pole pizzy
pp=16²π=256π
ps-pole tam gdzie jest sos
ps=15²π=225π
pbs-pole bez sosu
pbs=256π-225π=31π≈31*3,14≈97,34 cm ²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:06:34+01:00
Krzysiek zamówił duża pizze wegetariańską o średnicy 32 cm.Sos i warzywa pokrywają srodkową jej część o średnicy 30 cm. oblicz powierzchnię tej czesci pizzy w której brak jest sosu i wrazyw.
P=πr²
obliczam najpierw powierzchnię całej pizzy r=1/2*32=16
P₁=3,14* 16²=3,14*265=803,84cm²
teraz obliczam powierzchnię z sosem i warzywami r=1/2*30=15
P₂=3,14* 15²=3,14*225=706,5
P=P₁-P₂
P=803,84-706,5=97,34cm³
Odp: Na powierzchni 97,34cm³ brakuje sosu i warzyw.