WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
Wynajęcie sali na zabawę kosztuje 200 zł. Ten koszt jest równo dzielony na uczestników zabawy. Każdy uczestnik płaci ponadto po 5 zł na napój i ciastko.
a) Oblicz koszt uczestnictwa jednego ucznia na zabawie, jeśli weźmie w niej udział 100 osób.
b) Oznacz przez n liczbę uczestników i napisz wyrażenie algebraiczne równe kosztowi całej zabawy oraz wyrażenie algebraiczne równe kosztowi uczestnictwa jednego ucznia.
c) Oblicz ile uczniów wzięło udział w zabawie, jeśli koszt uczestnictwa jednego ucznia był równy 9 zł.
Daje NAJ!!!:D
Z góry dzięki:)

2

Odpowiedzi

2010-03-12T15:09:12+01:00
A)kosz każdego uczestnika wynosi 20 złtych.
b)
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:11:14+01:00
A]
koszt uczestnictwa 1 ucznia=200:100=2zł+5zł=7zł
b]
n-liczba uczestników
koszt całej zabawy:
n(200:n+5)

koszt uczestnictwa 1 ucznia
(200:n)+5

c]
(200:n)+5=9
200:n=9-5
200=4n
n=200:4
n=50 osób się bawiło
3 5 3