Trójkąt prostokątny równoramienny ma pole równe 150cm2.
Oblicz długości przyprostokątnych. mają być obliczenia
Możecie jak chcecie napisać na kartce z rysunkiem i obliczeniami i przesałać na [email protected]

3

Odpowiedzi

2010-03-12T15:12:09+01:00
A-przyprostokątna
a²/2=150
a²=300
a=√300
a=10√3
Odp przyprostokątne mają po 10√3 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:12:11+01:00
W trójkącie prostokątnym ramionami są przyprostokątne - a więc wiemy, że w trójkącie z zadania będą one równe.
Jednocześnie wiemy, że jeżeli jedna z przyprostokątnych jest podstawą, to druga automatycznie staje się wysokością (przyprostokątne ustawione są względem siebie pod kątem prostym).
Czyli liczymy:
150cm²=½ah , ale w związku z tym, że a=h:
150cm²=½a² | /*2
a²=300cm²
a=√300
a=10√3
1 5 1
2010-03-12T15:13:39+01:00
A=przyprostokątna
c=przeciwprostokątna

a²+a²=c²
2a²=c²
pole=½a²=150cm²
a²=150:½
a²=300
a=√300
a=10√3 = długośc przyprostokątnych

14 5 14