Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:19:19+01:00
M - masa = 2,09 kg
gęstość - ro (tu zaznaczę literką "g") = 41,80 kg/m³
V = ? r = ?

V = m : g
V = 2,09kg : 41,8kg/m³
V = 0,05 m³

π≈ 3,14

V= 4/3 * 3,14 r²
0,05 = 4/3 * 3,14 r² (obliczenia w ułamku zwykłym, dlatego napiszę tylko rozwiązanie)

r= pierwiastek z piętnastu tysiąc dwieście pięćdziesiątych szóstych
2010-03-12T15:26:04+01:00
M=2,09kg
p=41,80kg/m³

p=m/V
V=m/p
V=2,09kg÷41,80kg/m³
V=0,05m³

V= 4/3 πr²
0,05=4/3×π×r² /×3
0,15=4πr² /×π
0,15π=4r² /÷4
r²=0,0375π
r=√0,0375π
r=0,1936m