Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T18:54:14+01:00
1. Jaskra:
- przyczyna: uszkodzenie nerwu wzrokowego i komórek zwojowych siatkówki wskutek zbyt dużego ciśnienia w gałce ocznej
- objawy: widzenie charakterystycznych tęczowych kół, bóle oczu i głowy, nieostre widzenie, przekrwienie gałki ocznej, rozszerzenie i nieruchomość źrenicy

2. Zaćma:
- przyczyna: zmętnienie soczewki oka
- objawy: przymglone widzenie, zaburzenia w ocenie odległości, nieostre widzenie, zez lub oczopląs ( u dzieci)
3 4 3
2010-03-12T19:01:57+01:00
Jaskra:
Objawy: Chory widzi tęczowe koła, odczuwa silne bóle oka i głowy, ma nudności, wymiotuje i obficie się poci.
Przyczyny: gwałtowne zamknięcie kąta przesączenia.

Zaćma:
Objawy:biała źrenica, charakterystycznym dla niewidzących dzieci jest odruch palcowo-oczny Franceschettiego, przymglone widzenie, zaburzenia w ocenie odległości, pogorszenie ostrości wzroku.
Przyczyny: Zmętnienie soczewki oka.

Mam nadzieje że dostaniesz 5 :)
2 5 2