1 . Uprość wyrażenia i oblicz :
a ) - [ - ( -4 )] - ( - 3 , 2 )
b ) 15 , 2 - [- (-10 3/4 )
c ) - 45 + [ - ( - 13 1/3)]
d ) - ( - 39 2/5) - 57
e ) - ( - 40,2) - ( - 3 , 85 )
f ) - [ - ( - 20 3/8 )] - ( - 50 )
g ) - [ - ( - 102 ) ] - ( - 5 2/7)
h ) -63 2/3 + [ - ( - 300 ) ]

2.Oblicz.
a ) 11 + ( - 12 ) + 39 + 9 - 8
b ) 45 + ( -9 ) + ( - 91 ) + 5
c ) - 4 1/2 + 1/6 + ( - 1/2 ) + 1 1/3
d ) 6,25 + ( - 1/4 ) + ( - 3/5 ) + 0 , 75
e ) 4/7 + ( - 3/14 ) + 1/14
f ) 1/2 + ( - 3/4 ) = ( - 5/8 )
g ) 5 2/3 + ( - 3 4/5 ) + 1/3 + ( - 1/5 )
h ) 16 4/5 + ( - 4,8 ) + 3 1/5 + ( - 4 1/5 )

3. Oblicz .
a ) 2,2 + 12/7 + ( - 1,2 )+ ( 1 5/7 )
b ) 6 1/2 + (- 3,25 ) + ( - 1 3/4 ) + 1
c ) - 3,9 + 5/8 + ( - 0,1 ) + 0,375
d )- ( - ( - 3 ) + (2)) + ( - ( - 3 ))
e ) - 15 + ( - 4 - ( - 7 )) - ( 8) + ( -11)
f ) 28 - 39 + ( - 14 ) - ( - 12 ) - 81
g ) 37 + ( - 18 ) - ( - ( - 48 )) + ( - 9 )

pilne !
niech ktoś pomorze :)
z góry dziękuje .

2

Odpowiedzi

2010-03-12T15:48:03+01:00
A)-4+3,2
b)15,2-10 3/4
c)-45 +13 1/3
d)39 2/5 -57
e)40,2 + 3,85
f)-20 3/8 + 50
g)- 120 +5 2/7
h)-63 2/3 + 600
2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:52:32+01:00
Zad1
a)-[-( -4 )] - ( - 3 , 2 )= -4 +3,2= -0,8
b ) 15 , 2 - [- (-10 3/4 )]= 15- 10 3/4= 4 1/4
c ) - 45 + [ - ( - 13 1/3)]= -45+13 1/3= -30 2/3
d ) - ( - 39 2/5) - 57= 39 2/5- 57= -17 3/5
e ) - ( - 40,2) - ( - 3 , 85 )= 40,2+3,85= 44,05
f ) - [ - ( - 20 3/8 )] - ( - 50 )= -20 3/8 +50= -29 6/8
g ) - [ - ( - 102 ) ] - ( - 5 2/7)= -102- 5 2/7= -105 2/7
h ) -63 2/3 + [ - ( - 300 ) ]= -62 2/3 +300= 37 1/3

zad2
a ) 11 + ( - 12 ) + 39 + 9 - 8= 11-12+39+9-8= 39
b ) 45 + ( -9 ) + ( - 91 ) + 5= 45-9-91+5= -50
c ) - 4 1/2 + 1/6 + ( - 1/2 ) + 1 1/3= -4 1/2 + 1/6 -1/2 + 1 1/3=
= -9/2+ 1/6- 1/2+ 4/3= -27/6+ 1/6- 3/6+ 8/6= -21/6= -3 3/6
d ) 6,25 + ( - 1/4 ) + ( - 3/5 ) + 0 , 75= 6,25 -1/4 -3/5 =
= 6,25-0,25-0,6=-5,4
e ) 4/7 + ( - 3/14 ) + 1/14= 4/7- 3/14+ 1/14= 8/14- 3/14+ 1/14=
= 6/14= 3/7
f ) 1/2 + ( - 3/4 ) = ( - 5/4 )
g ) 5 2/3 + ( - 3 4/5 ) + 1/3 + ( - 1/5 )= 5 2/3- 3 4/5+ 1/3- 1/5=
= 17/3- 19/5+ 1/3- 1/5= 18/3- 20/5= 90/15 -60/15 =30/15= 2
h ) 16 4/5 + ( - 4,8 ) + 3 1/5 + ( - 4 1/5 )= 16 4/5 -4,8+3 1/5- 4 1/5= 84/5- 4,8 +16/5 -21/5= 16,8-4,8+3,2-4,2=11

zad3
a ) 2,2 + 12/7 + ( - 1,2 )+ ( 1 5/7 )=2,2+ 12/7-1,2+ 1 5/7=
1+ 24/7= 7+24= 31
b ) 6 1/2 + (- 3,25 ) + ( - 1 3/4 ) + 1= -6,5-3,25+1,75+1=6
c ) - 3,9 + 5/8 + ( - 0,1 ) + 0,375= -3,9+5/8-0,1+0,375= =-3,9+0,275+5/8= -3,625+0,13= -3,495
d )- ( - ( - 3 ) + (2)) + ( - ( - 3 ))= -3-2+3=-2
e ) - 15 + ( - 4 - ( - 7 )) - ( 8) + ( -11)= -15-4+7-8-11= -31
f ) 28 - 39 + ( - 14 ) - ( - 12 ) - 81= 28-39-14+12-81= -94
g ) 37 + ( - 18 ) - ( - ( - 48 )) + ( - 9 )= 37-18-48-9= -38
2 4 2