Zad 1. Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki.Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna osoba studentka pilnie notuje. Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

Zad 2. Książki Ali stoją na trzech półkach. Na drugiej półce jest o 15 książek mniej niż na pierwszej i 2 razy więcej niż na trzeciej. Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy więcej
książek niż na drugiej. Ile książek ma Ala?


Proszę o pomoc :)

2

Odpowiedzi

2010-03-12T15:27:40+01:00
Liczba studentow :
x liczba drzemiących : x/2 liczna rozwiązujących krzyżówki:1/3x czytający ksiazki: 5 słuchający : 1 x/2 + 1/3x+5+1=x | *6 3x+2x +30 +6=6x 5x+36=6x | - 5x 36=1x | :1 36=x 36 studentów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:32:22+01:00
Zad 1)
Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?
½ drzemie
⅓ rozwiązuje krzyżówki
⅓ +½ = ⅚
Pozostaje 6 uczniów
6/6 -⅚ = 1/6
1/6 = 6 studentów
6 * 6 = 36
Odp. Na tym wykładzie jest 36 studentów.

Zad 2)
x - książki na I półce -
x - 15 - książki na II półce -
0,5 (x - 15) - książki na III półce

x + 0,5 (x - 15) = 2 (x - 15)
x + 0,5x - 7,5 = 2x - 30
1,5x - 7,5 = 2x - 30
22,5 = 0,5x
x= 45-na I półce

x-15=30-na II półce

0,5*(45-15)=0,5*30=15-na III półce

45+30+15=90

Odp.: Ala ma 90 książek.