Odpowiedzi

2010-03-12T17:19:38+01:00
W(x)= x⁴+ax³+bx²+ax-8
dzieli sie przez: x²+x-2 <=== z tego obliczamy delte i pierwiastki

delta= 1-4*1*(-2)
delta= 1+8
delta= 9 , pierwiastek z delty =3

x1=-1-3/ 2 x2=-1+3/2
x1= -2 x2= 1
Założenie:
W(-2)= 0
W(1)= 0

W(-2)=(-2)⁴+ a*(-2)³+b*(-2)²+ a*(-2) -8
W(-2)= 16- 8a+ 4b-2a-8
W(-2)= -10a+ 4b+ 8

W(1)= 1+a+b+a-8
W(1)= 2a+b -7

układ równań (w klamerce):
-10a+4b+8=0/4
2a+b-7=0

-2,5+b+2=0 ==>b= 2,5-2
2a+b-7=0

2a+2,5a-2-7=0
4,5a=7+2
4,5a= 9/4
a= 2

b= 2,5*2-2
b= 5-2
b=3

a=2
b=3

W(x)=x⁴+2x³+3x²+2x-8

Proszę, mam nadzieję, że będzie dobrze....;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T17:30:35+01:00