Odpowiedzi

2010-03-12T15:43:14+01:00
Rozwiąż podaną nierówność.
5(2x-1)-(7x-4)≥ -(x-3)+6x
10x-5-7x+4≥-x+3+6x
3x-1≥5x+3/-3x
-1≥2x+3/-3
-4≥2x/:2
-2≥x

a) wypisz wszystkie liczby całkowite niedodatnie, które nie spełniają tej nierówności.
-1,0
b) ile jest liczb całkowitych większych od -10 spełniających tę nierówność?
jest ich 8: -9,-8,-7,-6,-5,-4,-3,-2
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:46:55+01:00
5(2x-1)-(7x-4)≥ -(x-3)+6x
10x-5-7x+4≥-x +3 +6x
10x-7x+x-6x ≥ 3+5 -4
-2x ≥ 4 /:(-2)
x ≤-2
a) wypisz wszystkie liczby całkowite niedodatnie, które nie spełniają tej nierówności.
Odp. -1 oraz 0
b) ile jest liczb całkowitych większych od -10 spełniających tę nierówność?
Odp. -9 ,-8,-7,-6,-5,-4,-3,-2 ,a więc jest ich osiem
49 4 49