Czas wolny Michała w sobotę: 3godz. 50 min.

W sobotę Michał przeznaczył ¼ wolnego czasu na oglądanie telewizji, ⅓ na jazdę na rowerze, ⅙ na zabawę z młodszą siostrą, a resztę na gry komputerowe. Jaką częśc wolnego czasu przeznaczył Michał na gry komputerowe?
Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-12T15:43:17+01:00
1/4×3 g i 40 min=220 minut=55min-telewizja
1/3×220=ok.73min
1/6×220=ok.37
teraz wszystko
dodajemy=171 i aby otrzymać wynik ile czasu poświęcił na gry komputerowe od całkowitego czasu(czyli 3godziny i 40 mina to 220 min ) odejmujemy
220-171=59
Opd:Michał poswiecił na gry komputerowe 59 minut


MAM NADZIEJE ŻE PRZYZNASZ MI NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE!!!!!!!
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-12T15:43:33+01:00
¼ = ³/₁₂
⅓ = ⁴/₁₂
⅙ = ²/₁₂

³/₁₂ + ⁴/₁₂ + ²/₁₂ = ⁹/₁₂

¹²/₁₂ - ⁹/₁₂ = ³/₁₂

3godz. 50 min. = 230 min.

³/₁₂ * 230min. ≈ 58min.